Зразок 1

АНОТАЦІЯ

У статті представлено теоретичний підхід до фразеологічного аналізу мовлення дітей дошкільного віку з урахуванням психолінгвістичних постулатів. Запропонований підхід забезпечує виявлення специфіки оволодіння і володіння дошкільниками фразеологізмами, базується на розумінні фразеологізмів як найпоширеніших, передусім для розмовно-побутового стилю мовлення, виразів. Вони постають важливими засобами вивчення мовленнєвого розвитку дітей, лаконічності дитячого індивідуального мовлення, його образності, виразності, точності й одночасно емоційності та експресивності, наявності в ньому перлин народно-авторської думки.

Фразеологізми розглядаються в статті як своєрідна цілісна макроодиниця багатовекторного і багатовимірного феномена метамови, що аналізується не за елементами, а «за одиницями» (Л. Виготський), які визначаються як мікроодиниці, що мають усі ознаки цілого. Це – психологічні, психолінгвістичні й мовні мікроодиниці, різні за функціями і значеннями.

У статті науково обґрунтовано вибір критеріїв і показників студіювання розуміння й уживання дітьми старшого дошкільного віку фразеологізмів у мовленні: семантичний критерій з відповідними йому показниками: лексичний – розуміння семантики прямого значення слів-компонентів фразеологізмів; метафоричний – розуміння фразеологічного (переносного) значення; концептуальний – розуміння змістовного обсягу слова-концепта – компонента фразеологізму. Прагматичний критерій з відповідними йому показниками: активність у вживанні фразеологізмів; правильність їх відтворення; доречність актуалізації фразеологізмів у тій чи тій ситуації спілкування. Експресивно-стилістичний критерій з відповідними йому показниками: оцінність – надання через ужиті фразеологізми схвальної чи несхвальної характеристики предметам, людям, ситуаціям; емоційність – відображення в мовленні настрою, емоцій, почуттів, переживань засобами фразеологізмів; образність – здатність розуміти й використовувати у висловлюваннях мовні одиниці, що актуалізують наочно-чуттєві уявлення.

Ключові слова: фразеологічний аналіз, дитяче мовлення, фразеологічне значення, розуміння й вживання фразеологізмів, психолінгвістичні одиниці.

 

 

Зразок 2

ABSTRACT

The article is devoted to the most important psycholinguistic problem on determining the features of personality of adolescents’ orientation with the help of speech diagnostics.

The authors, relying on the scientific concept of N.A. Fomina for integrated research of personality’s manifestations in speech activity, substantiate the possibility of speech diagnostics of individual psychological peculiarities of the language personality.

They substantiate the choice as a subject of speech diagnostics of personality’s settings, which, being manifestations of orientation as a system-forming component in the structure of personality and her activity, reflect the sense-forming value orientations and aspirations of the person to achieve the set life goals.

The complexity in formation of life guides in the modern individualistic consumer society, the replacement of genuine human meanings and values of life with ersatz-meanings; distribution, including with the help of Mass media, among modern youth of asocial attitudes to an easy, comfortable life, obtaining pleasures in various ways, including in the process of using psychoactive substances and alcohol are pointed out.

The complexity of conscious choice of life goals, formation of the right orientations and attitudes in adolescence – a period of contradictory and crisis transition to adulthood, which essentially determines the further development and success of socialization of the individual are emphasized.

The data on increasing in early adolescent, most often group, beer, alcoholization, which can quickly lead to physical and mental dependence on alcohol and destruction of personality, which, unfortunately, has become a popular symbol of growing ups and informal unification in the youth environment are shown.

The article also present the results of speech diagnostics of formation in modern teenagers of installations for alcohol consumption, showing the level of their responsibility for their actions and deeds; knowledge of alcoholic beverages, evaluation of their use and understanding of their harm, as well as experience in using, aspiration and readiness for this, and proving that speech can be a reliable means for diagnosing personality traits.

Key words: speech, language personality, personality’s orientation, alcoholic settings, adolescents, unfinished sentences, texts-associations, responsibility block, cognitive evaluation block, desire and readiness for alcohol consumption.

 

INDEXING

book3.jpg
<< < June 2018 > >>
Mo Tu We Th Fr Sa Su
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  
416668
Today
Yesterday
This Week
This Month
All days
125
175
300
6227
416668

Your IP: 54.224.235.183